01 January 2026

Luuk de Vries tekent bij AGR Team voor 2026

Luuk de Vries tekent bij AGR Team voor 2026

De talentvolle nederlander Luuk de Vries zet in 2026 een belangrijke volgende stap in zijn carrière. De 14-jarige coureur zal komend seizoen uitkomen in de Moto4 European Cup in de kleuren van het Spaanse AGR Team.

Na een indrukwekkend seizoen in de Promo3-klasse van de MIR Racing Cup, waarin De Vries zich tot kampioen kroonde, is hij klaar voor de volgende stap in zijn Road to MotoGP. Team Luuk de Vries Motorsport is al vanaf het begin van het seizoen intensief bezig geweest met het uitstippelen van de juiste vervolgstap voor de jonge Nederlander.

Het AGR Team beschikt over ruime ervaring binnen het FIM Junior World Championship en staat bekend als een opleidingsplatform voor talentvolle rijders richting de Grand Prix.
Voor meerdere coureurs bleek het team een succesvolle opstap naar de internationale top. De huidige Nederlandse Moto2-coureur Collin Veijer is daar een goed voorbeeld van.

Voor De Vries wordt het zijn vierde seizoen in Spanje. Na zijn dominante titel in de Promo3-klasse was het duidelijk dat hij toe was aan een volgende stap. Eerder dit jaar maakte hij al kennis met het AGR Team tijdens een tweedaagse test op het Circuito de Jerez, waar hij indruk maakte met zijn snelheid, werklust en technische feedback.

Gedurende het seizoen voerde het team gesprekken met meerdere teams actief in de Moto4 European Cup. Uiteindelijk gaf het totaalplaatje van AGR Team de doorslag. Het team heeft ruime ervaring met niet-Spaanse coureurs en is al jarenlang competitief in deze klasse. In het afgelopen seizoen behaalde AGR Team bovendien groot succes door met de Pool Milan Pawelec kampioen te worden in de Moto2-klasse van het FIM Junior World Championship.

Luuk de Vries:
Ik ben enorm trots om volgend seizoen voor het AGR Team uit te komen. Na een geweldig jaar in de Promo3 kijk ik er ontzettend naar uit om de stap naar de Moto4 European Cup te zetten en mezelf verder te ontwikkelen binnen zo’n professioneel team. Ik heb eerder al met het team kunnen werken, dus ik weet hoe zij te werk gaan.

Anscari Nadal (teameigenaar AGR Team):
We zijn erg blij dat we Luuk mogen verwelkomen binnen ons team. Hij heeft dit seizoen laten zien dat hij toe is aan de volgende stap in zijn nog jonge carrière. Tijdens de tweedaagse test in Jerez waren we positief verrast door zijn snelheid en volwassen aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Press release Luuk de Vries x AGR Team (English)

https://youtu.be/-ZLv4ju-CdE?si=CX_06YkS9pCVJIXe